lunes, 9 de abril de 2012

CUANDO MARÍA SOPLA LAS VELAS


– Feliz cumpleaños, María. Sopla las velas...

Y María sopló las velas con todas sus fuerzas. Y la llamita que sopló de todas las velas salió por la ventana que entonces estaba abierta porque hacía buen tiempo –era abril– y voló por los aires de la ciudad.

Primero pasó por debajo los ojos de un niño que lloraba, pero le enjugó las lágrimas, evaporándoselas y haciendo un arco iris que hizo sonreír al niño.

La llamita siguió por la ciudad y llegó hasta una paisana que, sentada en un banco, buscaba inspiración para un discurso sobre la vida, mientras se miraba el ombligo. La llamita le entró suavemente por la nariz y le hizo cosquillas. La paisana estornudó y la llamita salió disparada, pero le dejó dentro un par de ideas para escribir un discurso sobre el valor de mirar para fuera y no al propio ombligo que ya lo tenemos muy visto.

La llamita todavía siguió volando hasta llegar hasta la casa de una anciana que se había quedado sin cerillas y no podía encender el horno para hacerles una tarta a los nietos que, justo ese día, la iban a visitar porque era, mira qué casualidad, su cumpleaños. La llamita, ya debilitada, se metió en el horno y lo encendió. La viejecita pudo usar el horno y hacer tarta.

Ya la llamita estaba casi exhausta, pero todavía pudo volver a casa de María y entrar por la ventana, mientras a María le preguntaban:

– ¿Has pedido un deseo?

– Sí.

– ¿Y cuál ha sido?

– Solo he deseado que desear sirva para algo... Pero me da que no vale para nada...

Pero se equivocaba... y mucho. Justo en ese momento, la llamita se posó en una de las velas de la tarta y la encendió. María la miró asombrada y se quedó toda pensativa. Quizás la llamita...


*   *   *




– Feliz cumpleaños, María. Sopla les veles...

Y María sopló les veles con toles sos fuercies. Y la llamina que sopló de toles veles salió pela ventana, que daquella taba abierta porque diba bon tiempu –yera abril– y esnaló pel aire de la ciudá. 

Primero pasó per baxo los güeyos d'un neñu que lloraba, pero enxugó-y les llárimes, evaporándo-yles y faciendo un arcu la vieya que fizo sorreír al neñu.

La llamina siguió pela ciudá y aportó hasta una paisana que, sentada nun bancu, buscaba inspiración pa un discursu sobre la vida mientres se miraba l'embiligu. La llamina entró-y seliquino pela nariz y fíxo-y cellergues. La paisana espirrió y la llamina salió, pero dexó-y dientro un par d'idees pa escribir un discursu sobre 'l valor de mirar más pa fuera y non pal propiu embiligu, que yá lu tenía pervistu.

La llamina inda siguió volando hasta aportar hasta la casa d'una anciana que quedara ensin mistos y nun podía prender el fornu pa face-yos una tarta a los nietos, que xusto aquel día diben visitala porque yera, mira qué casualidá, el so cumpleaños. La llamina, yá floxina, metióse en fornu y prendiólu. La vieyina pudo usar el fornu y faer la tarta.

Yá la llamina taba cuasi esausta, pero inda tornó pa la casa de Mar y entró pela ventana, mientres a María-y entrugaben:

– ¿Pidisti un deséu?

– Sí.

– ¿Y cuál foi?

– Namás deseyé que desear sirva pa daqué... Pero pamidea que nun val pa nada...

Pero enquivocábase... y muncho. Xusto nesi momentu, la llamina posó nuna de les veles de la tarta y prendióla. María miróla plasmada y quedó pensatible. Seique la llamina... 




© Texto: Frantz Ferentz
© Ilustración: Enrique Carballeira



No hay comentarios:

Publicar un comentario